سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

هم اندیشی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، استاندار فارس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف بررسی راهکارهای توسعه خدمات

.

در
نشست مشترکی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، استاندار فارس،
نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
راهکارهای توسعه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، بررسی شد.



به
گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «سید کامل تقوی نژاد» معاون توسعه
مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به شیراز، با
استاندار فارس دیدار کرد و در نشست مشترکی با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، اولویت های حوزه سلامت فارس را ارزیابی کرد.

 


تقوی
نژاد در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه بهداشت و درمان استان و اعتبارات
موردنیاز این بخش گفت: برای ارتقای خدمات سلامت و پیشبرد پروژه های عمرانی باید از
منابع غیردولتی استفاده شود.



او
افزود: برای تحقق اهداف تعیین شده و دستیابی به اولویت های حوزه سلامت، باید دست
به دست هم داده و با قابلیت های دانشگاه و تامین اعتبار، این اولویت ها وارد مرحله
عملیاتی شود.



معاون
توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از در دست ساخت بودن 18
پروژه بیمارستانی در فارس خبر داد که با بهره برداری از این پروژه ها، سه هزار و
623 تخت بیمارستانی به مجموعه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزوده می شود.



او
اعتبار موردنیاز برای ساخت این پروژه ها را دو هزار و 400 میلیارد تومان اعلام
کرد.



استاندار
فارس نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های فارس در حوزه علوم پزشکی و خدمات
درمانی بیمارستان ها، گفت: این خدمات علاوه بر مردم استان، به مراجعانی از دیگر
استان ها و دیگر کشورها نیز ارائه می شود و نام فارس در اعمال جراحی پیشرفته مانند
پیوند کبد و قرنیه، در دنیا به ثبت رسیده است.



دکتر
«عنایت الله رحیمی» همچنین از توسعه خدمات توریسم سلامت در فارس، طی چند ماه گذشته
خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز، از قطب های علمی مطرح
در جنوب کشور هستند و تحول در دانشگاه، تحول در استان است.



او
ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش دارد خدمات ارزنده ای به مردم ارائه دهد
و بهره برداری از بیمارستان های در حال ساخت، به ویژه پروژه های بیش از 70درصد
پیشرفت فیزیکی لازم است با سرعت انجام شود.



استاندار
فارس تخصیص اراضی اهدایی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز را راهکاری برای گسترش خدمات
سلامت دانست و گفت: تعیین و تامین بودجه، یک حرکت رو به جلو به سمت ساخت و ساز است
و دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید از تمام ظرفیت های قانونی در این مسیر استفاده
کند.



دکتر
رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود از حمایت استانداری از اعطای تسهیلات بانکی به
دانشگاه برای پیشبرد پروژه های در حال ساخت خبر داد و اضافه کرد: حمایت وزارت
بهداشت از بخش خصوصی،در زمینه پیشبرد خدمات، راهگشاست.



او
همچنین به توانمندی های موجود در دیگر شهرهای استان فارس در حوزه سلامت اشاره کرد
و با تاکید بر استفاده از این ظرفیت، این امر را موجب کاهش نیازهای این حوزه
دانست.



دکتر
«بهرام پارسائی» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حجم
مراجعه از دیگر استان ها به فارس برای دریافت خدمات سلامت، ساخت بیمارستان های
بزرگ را از نیازهای حوزه سلامت فارس دانست.

 


دکتر
«علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به برنامه
های سفر یک روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به شیراز و بهره برداری
از چند خدمت سلامت، در کنار بازدید از بیمارستان ها و پروژه های در دست احداث، مهم
ترین اولویت های این دانشگاه را در امر خدمت رسانی به بیماران و مراجعان، با
مسوولان حاضر در نشست مطرح کرد.



این
نشست، عصر امروز، بیستم مرداد، در استانداری فارس، برگزار شد./101



پایان
خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 8783
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب